Nuo rugsėjo 24 d. galerijoje vyko Viginto ir Malvinos Stankų paroda „Fragmentai: tapyba ir mada“.
PLAČIAU APIE PARODĄ:
Yra teorija, kad vaikai patys pasirenka šeimą, į kurią ateina sau priimtinu laiku. Jauna menininkė Malvina Stankutė tikrai nesuklydo – močiutė juvelyrė Zofija Stankienė, tėtis – tapytojas Vigintas Stankus ir mama Aušrelė Stankienė – galinti nutapyti bet kokią svajonę ir pasiūti sudėtingiausios konstrukcijos gaminį. Nenuostabu, kad šią šeimą pasirinkusi Malvina turi galybę talentų. Vos keletas jų pristatomi bendroje tėčio ir dukters – Viginto ir Malvinos Stankų parodoje FRAGMENTAI: TAPYBA IR MADA.
Menininko Viginto Stankaus kūryba išsiskiria spontaniška ir turtinga faktūrinė išraiška, o abstrakcijos palieka daug erdvės žmogaus vaizduotės plėtotei. Nuo kūrybos pradžios naudodamas skirtingas technikas ir medžiagas, spalvinę gamą ir ritmiką, menininkas vis ieško naujų, inovatyvių formų ir išraiškų kuriamoms abstrakčioms drobėms. Pozityvios mintys ir emocijos atsispindi kiekviename kūrinyje – šis tapytojo kūrybos kredo lydi visus kuriamus jo paveikslus, kaip ir rytų filosofijos samprata bei japoniškos tapybos stilistika”.
Kuriant kostiumus, svarbi inspiracija dizainerei Malvinai Stankutei buvo tėčio tapyba. Spalviniai deriniai ir ekspresiški potėpiai glaudžiai susiję su gamtoje randamomis faktūromis. Tapyba, grindžiama Rytu filosofija, kupina žemės spalvų, tvirtos ritmikos. Ši inspiracija padeda įsigilinti į spalvos reikšmę ir jos efektą ir tampa pagalbiniu įrankiu, kuriant audinio faktūrą. Dizainerė rado inovatyvius medžiagos apdirbimo būdus, sukūrė unikalią vienetinę faktūrą, perkeliant ekspresyvų potėpį ant rūbo. Taip inspiracija tapo ne tik idėjos pradmeniu, bet ir gyvu organizmu, gyvenančiu kolekcijoje.
Kolekcijos BOTANICULA tikslas buvo sujungti du skirtingus, tačiau puikiai šiuolaikinėje visuomenėje derančius dalykus: organines medžiagas ir technologijas. Šiuolaikinėje visuomenėje vis svarbesnis darosi natūralių medžiagų naudojimas, jų perdirbimas įvairiomis technologijomis, kurių pagalba medžiagos apdorojamos ir paruošiamos naudojimui. Išryškinant būtent organinę kostiumų dalį, siekiama parodyti, kad technologija yra tik įrankis, o ne pagrindas. Dėl tos pačios priežasties kolekcijos pagrindinis segmentas – dekoras, jo faktūriškumas. Organikos ir technologijų sintezėje norima atskleisti harmoniją tarp žmogaus ir gamtos – žmogus yra ne tik organikos, kuri šiuo metu smarkiai atitolusi nuo anticivilizuotos aplinkos, dalis, bet tuo pačiu ir visų technologijų kūrėjas, todėl organinių aksesuarų integravimas į drabužį pagrindžia šių dviejų dalykų sąjungą, sukuriant rūbo papuošalo efektą.
Pristatomoje kolekcijoje organinis dekoras naudojamas ne tik kaip inspiracija, bet ir kaip drabužių furnitūra, atspindinti žmogaus, kaip ekosistemos dalies, pradą. Šis būdas pasirinktas, norint išlaikyti natūralumo, tikrumo, organiškumo pojūtį, neatitolstant nuo pirminės idėjos. Natūralios gamtos medžiagos kombinuojamos su kitais, tačiau jau technologiškai žmogaus apdirbtais organiniais objektais – metalais, – variu ir sidabru.